今天早上 莫名地被催逼醒來
凌晨五點多吧~~
我躺在床上 打開聖經 閱讀今天的經課
很特別 今天是Bishop of Remigius的聖日...
經課是約一4:1-6 其中我特別覺得有意思 停留在幾個段落
but every spirit that does not confess Jesus is not from God, and this is the spirit of the antichrist, which you have heard is coming, and now is already in the world.
We are from God; the person who knows God listens to us, but whoever is not from God does not listen to us. By this we know the Spirit of truth and the spirit of deceit.(1 John 4:3, 6 NET)
我突然在思考....
什麼是真理的靈? 什麼是欺哄的靈?
「世界」在我們的信仰 究竟是什麼地位和價值?
但 我想 第3節提醒了真理的靈就是使我們認信耶穌是基督 是上帝的靈
或許世界中 已經有很多敵基督 不願我們相信 耶穌是基督的聲音
但 也並非所有世界的聲音都是敵基督的聲音!!
The person who does not love does not know God, because God is love. By this the love of God is revealed in us: that God has sent his one and only Son into the world so that we may live through him. (1 John 4:8, 9 NET)
接著 書信的作者向我們表明....
沒有愛的人 不是愛上帝的人 因為上帝就是愛

我不知道上帝為什麼在這天催逼我起床 讀了這段經課
這個信息 也不知道是為了什麼!!
或許 這將是我這輩子 不斷需要為自己 掙扎的神學問題吧!

arrow
arrow
    全站熱搜

    yahwists 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()