聖多馬  

 

今天是聖多馬日(the Feast of Saint Thomas)

Everliving God, who strengthened your apostle Thomas with firm and certain faith in your Son's resurrection: Grant us so perfectly and without doubt to believe in Jesus Christ, our Lord and our God, that our faith may never be found wanting in your sight; through him who lives and reigns with you and the Holy Spirit, one God, now and for ever. Amen.
永生的上帝,祢曾以確實的憑據來堅定使徒多馬對聖子復活的信心:求主使我們深信耶穌基督是我們的主、我們的上帝,又使我們在你面前有足夠的信心;聖子和聖父、聖靈,一同永生、一同掌權,唯一上帝,永世無盡。阿們。

約翰福音20章
26b 門關著,可是耶穌忽然顯現,站在他們當中,說:「願你們平安!」
27 然後對多馬說:「把你的指頭放在這裏,看看我的手吧;再伸出你的手,摸摸我的肋旁吧。不要疑惑,只要信!」
28 多馬說:「我的主,我的上帝!」
29 耶穌說:「你因為看見了我才信嗎?那些沒有看見而信的是多麼有福啊!」

希伯來書
11:1 那麼,信心是甚麼呢?信心是對所盼望的事有把握,對不能看見的事能肯定。

arrow
arrow
    全站熱搜

    yahwists 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()