作者: yahwists (阿yin) 看板: P_yahwists
標題: 除了UCSB之外 ∼
時間: Wed May 31 22:50:20 2006

其實 我更喜歡UCSD
University of California, San Diego
這裡的研究取向 我更愛
不過 我覺得 跟UCSB很像耶
奇怪 UC系統 社會學比較好的三個學校
這兩個居然可以那接近∼∼
The Department of Sociology at UCSD is unique in that
most of its faculty work in three fields: comparative-
~~~~~~~~~~~~~
historical sociology, the sociology of culture, and the
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sociology of science, technology, and medicine. In
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
addition, the department offers basic training in social
theory, and quantitative and qualitative methodologies.
A further distinguishing feature of this department is
that a large proportion of its members are engaged in
the study of foreign countries: their institutions,
culture, interactions with other nations, development,
and change. UCSD sociologists do research not only on
the United States, but also on societies in Africa,
Latin America, East Asia, Western and Eastern Europe,
and the Middle East.

這裡研究的三大領域 目前就剩下科技與社會還沒去了
這學校真的要跟UCSB比較
就是他在科技與社會這領域吧
這裡我更愛的原因是∼
這裡的研究可以脫離美國
他關心很多第三世界的狀況
我覺得 我在這裡 我可以得到比較多亞洲的資源
這裡還有教授是香港人XD
有一個好像是AIDS的社會學研究大喀Steven Epstein
研究亞洲 非洲 歐美 拉丁美洲地區的
文學社會學 認同等等
都是我有興趣的
不過這裡感覺經濟社會學那方面會比較弱
不過 我對那領域的興趣本來就普通通摟
這裡我真的蠻對味的
--
夫兵者不祥之器物或惡之故有道者不處君子居則貴左用兵則貴右兵者不祥之器非君子
之器不得已而用之恬淡為上勝而不美而美之者是樂殺人夫樂殺人者則不可得志於天下
矣吉事尚左凶事尚右偏將軍居左上將軍居右言以喪禮處之殺人之眾以哀悲泣之戰勝以
喪禮處之道常無名樸雖小天下莫能臣侯王若能守之萬物將自賓天地相合以降甘露民莫
之令而自均始制有名名亦既有夫亦將知止知止可 u931949.SHIN12.ab.nthu.edu.tw海
arrow
arrow
    全站熱搜

    yahwists 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()